09/04/2010

! ياللا سوا

Farid Elatrache فريد الأطرش
كتاب : فريد الأطرش
 إعداد : أحمد شفيق أبو عوف
اللجنة الموسيقية العليا
تراثنا الموسيقي
طبعة 1976
ص : 121

¤
¤
ياللا سوا ياللا سوا * ياللا سوا للربيع نقطف أزاهيره
ياللا سوا للقمر نرقص على نوره * ياللا سوا للنسيم نخطر على سيره
ياللا سوا دي الطيور صابحة تنادينا * نسمع غناها و تسمع من أغانينا
سوا سوا ياللا سوا
احنا الأحبّة كلّنا * نعيش على النور و الهوى
في دنيا سايرة بالهوى * على غرام أهل الهوى
أنت و أنا والحياة تضحك حوالينا * أنت و أنا و الزمان غافل و ناسينا
أنت و أنا والغرام و الحب يكفينا * أنت و أنا والغرام و الدنيا في ادينا
سوا سوا ياللا سوا * أنت وحيد و أنا وحيد
أنت وحيد في جمالك * و أنا وحيد في غرامي
تعالى يا للّي غرامك * وافق هوايا و غرامي
تعالى اسمع كلامك * تعالى تسمع كلامي
قول لي و أقول لك و نحكي عن أمانينا * اللّي عليها اتفقنا و استعدبنا
سوا سوا ياللا سوا

*
غناء : فريد الأطرش
شعر : بيرم التونسي

Aucun commentaire: